Методи підвищення грамотності у початковій школі


Опубліковано 05 Листопад 2024 о 10:00

Блог Діти в місті >  Методи підвищення грамотності у початковій школі


Методи підвищення грамотності у початковій школі

Photo: Freepik


Початкова школа – це час формування в дитини базових навичок для подальшого навчання. Саме в цей період малеча починає будувати фундамент у вигляді досвіду та вмінь, які повпливають на надійність її майбутнього будинку для знань. Основи читання, письма, математики, розвиток мовлення та соціальних навичок стають базою для успіху в наступних освітніх етапах. Саме для того, щоб майбутнє українських дітей стало світлішим, «Діти в місті» пропонують ознайомитись із методами підвищення грамотності в учнів початкових класів.


Важливість початкової освіти для розвитку дитини


Метою сучасної освіти є розвиток особистості, її пізнавальних та творчих здібностей, навичок самоосвіти та самовдосконалення.

  • Отримуючи початкову освіту, діти набувають перших знань про навколишній світ, навички спілкування та вирішення прикладних завдань. На цьому етапі формується і починає розвиватися особистість дитини, що наголошує на важливості початкової освіти для суспільства і країни.
  • Початкова школа формує у школярів нову систему універсальних знань, умінь, навичок, а також набір ключових компетентностей. Таким чином, виконується не лише навчальна, але й виховна функція.
  • Початкова школа сприяє розвитку критичного мислення у дітей. Оскільки вони навчаються аналізувати інформацію, робити висновки та приймати обґрунтовані рішення. Усе це – важливі навички, які допоможуть їм не лише в навчанні, а й у повсякденному житті.

Головне, що розвиває в дитині школа — можливість суб’єктно сприймати реальність, тобто усвідомлено та самостійно керувати своїм життям.


Вам може сподобатися наша стаття: Готуємося до школи: онлайн-заняття для дошкільнят


Як можна підвищити грамотність учнів початкових класів?



Photo: Freepik


Інтерактивні методи навчання

Впровадження інтерактивних методів навчання у початкову освіту є важливим кроком для будь-якого навчального закладу. Основними формами інтерактивної роботи є навчальна взаємодія учнів у парах та / або групах (не більше ніж 4-6 осіб). Групи вивчають навчальний мовленнєвий матеріал і розвивають свої комунікативні навички. Така інтерактивна робота має свої принципи:

  1. Одночасна взаємодія (усі учні працюють в один і той же час).
  2. Позитивна взаємодія (група виконує завдання за докладання зусиль кожного учня).
  3. Однакова участь (для виконання завдання кожному учневі надається однаковий час).
  4. Індивідуальна відповідальність (під час роботи у групі у кожного учня є своє завдання).


Лепбукінг

Лепбукінг – це один з ефективних інструментів, який може суттєво підвищити саме орфографічну грамотність учнів початкових класів. Лепбук – це інтерактивна книжка або папка, що містить різноманітні елементи, такі як вкладки, картки, картинки та інші матеріали, які допомагають візуалізувати інформацію і залучити дітей до навчального процесу. Серед переваг використання лепбукінгу у навчальному процесі:

  • допомагає дітям за власним бажанням організувати отриману інформацію з вивченої теми;
  • сприяє кращому розумінню та запам’ятовуванню матеріалу;
  • створення лепбука є одним з видів спільної діяльності вчителя і дітей;
  • дитина вчиться самостійно обирати та впорядковувати інформацію, яку вона додасть у лепбук;
  • школярі стають більш зацікавленими у навчанні, коли воно «оживає», до нього можна торкнутись;
  • виготовляти лепбук можна індивідуально або групою, обираючи посильні завдання для кожної дитини.




Photo: Freepik


Читайте також: Розвиток STEM-освіти в України: виклики та перспективи


Залучення батьків

Залучення батьків до роботи школярів дає вчителям можливість спостерігати, як дорослі спонукають своїх дітей до навчання, як допомагають їм вирішувати проблеми. Завдяки такій тенденції викладачі розуміють як батьки та їхні діти узгоджують свої інтереси. Залучення батьків допомагає вчителям досягти мети індивідуалізації освіти.

Особливо доречно і ефективно використання такої технології залучення батьків як помічників вчителя у початковій школі. Однак у роботі вчителя з батьками можуть виникати труднощі:

  • байдужість батьків до навчання та виховання їхніх дітей;
  • слабка комунікація між школою і батьками;
  • занадто прискіпливий контроль з боку батьків щодо навчання дітей.

У будь-якому випадку, запорукою вдалого спілкування з дитиною є максимальна спрямованість на неї, захопленість вчителя своєю справою, професійне володіння організаторською технікою та делікатність у стосунках.







Пошук