Міфи про дистанційну освіту: що з цього правда?


Опубліковано 06 Січень 2025 о 10:00

Блог Діти в місті >  Міфи про дистанційну освіту: що з цього правда?


Міфи про дистанційну освіту: що з цього правда?

Photo: Freepik


Попри те, що дистанційне навчання стало невід’ємною частиною нашої буденності, навколо цієї теми досі розгортаються суперечки. Кожен, хто за своїм бажанням, або ж вимушено, перейшов на дистанційний формат, не один раз чув заїжджені міфи та стереотипи. «Діти в місті» допоможуть розібратися, які з розповсюджених тверджень про дистанційну освіту є обґрунтованими, а які – лише міфами, що значно спаплюжують сприйняття цього формату.


Відсутність взаємозв’язку між учнями та викладачами


Міф про відсутність взаємозв’язку між учасниками освітнього процесу під час дистанційного навчання часто виникає через думку про те, що онлайн-формат обмежує комунікацію. Однак усе не так критично. Сучасні онлайн-платформи забезпечують можливість комунікації через відеоконференції та месенджери, що дозволяє постійно бути на зв’язку. Студенти можуть звертатися до викладачів за допомогою через електронну пошту або приватні чати в зручний для обох час. Регулярний зворотний зв’язок дозволяє викладачам коригувати процес навчання та підтримувати учнів. Таким чином, дистанційне навчання забезпечує ефективну і персоналізовану взаємодію між учасниками.


Знецінення викладацької роботи


Часто можна почути, що з появою великої кількості освітніх платформ роль вчителів стали недооцінювати. Багатьом здається, що учень може самостійно знайти відповіді на будь-які питання. Однак з практичної точки зору це брехня.

  • Учні, особливо молодшої / середньої шкіл, часто не мають достатньої дисципліни для самостійного опанування матеріалу. Їм обов’язково потрібен вчитель, який спрямовуватиме їх, пояснюватиме складні теми та допомагатиме будувати чіткий план навчання.
  • Учитель якнайкраще впорається з мотивацією своїх учнів. Лише живий контакт, навіть через монітори, може надихнути дітей на виконання завдань, підтримати у складні моменти та пояснити, чому той чи інший предмет варто вивчати.
  • Інтернет-ресурси, хоча й пропонують широкий вибір навчальних матеріалів, не завжди підходять для конкретних потреб учня. Вчитель, у свою чергу, здатен адаптувати інформацію до рівня знань, стилю навчання та навіть інтересів кожного з учнів, що значно підвищує ефективність засвоєння знань.


Читайте також: Онлайн-освіта в Україні: нові виклики, переваги та трансформація


Дистанційне навчання майже не вимагає зусиль



Photo: Freepik


Міф про те, що дистанційне навчання вимагає менше зусиль, виникає через ілюзію легкості онлайн-формату. Уявлення про те, що достатньо просто підключитися до заняття і пасивно слухати викладача, насправді знаходяться далеко від реальності.


Для учнів це:

  • набуття навичок самоорганізації та організації робочого часу;
  • самостійне та вчасне виконання завдань;
  • зберігання активності на заняттях без фізичної присутності в класі чи тиску з боку викладача;
  • складність сприйняття та засвоєння матеріалу, особливо точних наук, де важливо не лише чути пояснення, а й активно взаємодіяти з учителем;
  • погіршення функції зорової системи та зниження концентрації;
  • уміння працювати з цифровими інструментами, швидко знаходити інформацію і не губитися серед численних ресурсів.

Для викладачів цей формат також є непростим. Щоб утримувати увагу учнів і робити заняття ефективними, їм доводиться приділяти більше часу та уваги підготовці. Вони повинні навчитися створювати інтерактивні презентації, шукати цікаві матеріали та розробляти інструменти для оцінювання знань.


Дистанційне навчання не потребує дисципліни



Photo: Freepik


Насправді, дистанційна освіта вимагає значно більшої самоорганізації, ніж традиційна, оскільки контроль за процесом часто покладається на самого учня. Але у випадку із учнями молодшої школи велика відповідальність лягає саме на батьків. Оскільки дорослі більшу частину робочого дня перебувають поза домівкою, їм потрібно створити для дітей сприятливе середовище, яке допоможе розвивати організаційні навички поступово та ефективно. Без належної підтримки дисципліна може стати не лише викликом, а й причиною демотивації та зниження успішності.


Дистанційна освіта не забезпечує якісних знань


Міф, що дистанційна освіта не забезпечує якісних знань, ґрунтується на застарілих уявленнях про навчальний процес. Якість освіти залежить від методики викладання, змісту програм та активності самого учня, а не від обраного формату навчання.

За умови належного підходу, навчаючись дистанційно можна досягти високих результатів. Завдяки технологіям учні мають доступ до різноманітних інтерактивних матеріалів, онлайн-курсів, вебінарів, тестів та спеціалізованих сайтів, що значно розширює можливості для глибшого засвоєння знань. Вони можуть працювати в своєму темпі, повертатися до складних тем і більш детально вивчати матеріал. Дистанційне навчання також дає можливість навчатися у будь-якому куточку світу.


Читайте також: Професійна освіта онлайн: як знайти своє та підвищити кваліфікацію






Пошук